Video: Lav en app på 1 døgn
Hvis du gør det rigtigt, kan du komme ud med en app på meget kort tid! Lær hvordan vi kom ud med en IOS app på kun 1 døgn. Lær det herunder: Hvis du synes idéen lyder sjov eller spændende kan du læse mere om eManager her. Del med dine...
Video: Sådan testede jeg min idé på 8 timer
Det er ofte muligt at teste en idé uden et produkt eller uden at have skrevet en eneste linje kode. I denne video fortæller jeg omkring, hvordan jeg testede min seneste idé på kun 8 timer uden et...
Start din webshop for kun 214 kr
De fleste iværksættere tror det koster kassen at starte en webshop. Først købes en dyr webshop løsning og derefter bruger de 20.000 kr. på et varelager – før de overhovedet har den første ordre. Men det behøver du ikke, du kan faktisk gøre det for 214...
Timing er den vigtigste faktor (video)
Her er min læring af andres lancering af nye produkter – hvor jeg specielt har fokus på dem der fejlede! Timing er nøgleordet til succesraten af ny...
Sådan vil jeg starte min næste virksomhed
I forbindelse med min bog, ’Det lille skridt’, er der efterhånden en del unge iværksættere, som stiller en masse gode spørgsmål. I sidste uge spurgte en ung gut mig omkring selve...
Tag nej-hatten på og få SUCCES! (video)
Det handler om at sige nej istedet for at sige ja, hvis du vil have succes. Med andre ord skal du tage nej-hatten på! Her er en lille video omkring hvordan du lærer og sige...
Iværksættere – lær’ af Danske Bank
Det er sjældent, jeg mener, at vi iværksættere kan lære noget af de store corporate-virksomheder, men jeg vil denne gang gøre en undtagelse! Danske Bank har taget iværksætternes bedste våben til sig, og det skal vi kigge nærmere...
En tanke om livet (video)
En lidt anderledes post omkring livet og den yngre generation. Dette er en af mine små YouTube...
Mange misforstår disse iværksætter teorier
Mange iværksættere laver helt grundlæggende to fejl, som gør, at de aldrig får succes. De misforstår teorier og/samt eksekveringen af ”Launch crap – but launch” og ”The lean startup”. Selv dem som forstår teorierne laver ofte en åbenlys fejl ved lanceringen. Gør...
Dinero er solgt: Da underskriften kom (del 4 ud af 4)
Visma havde travlt, men de ville også utroligt gerne lukke denne handel. Det betød, at der var dage, hvor vi ikke rigtig hørte fra dem – og lige pludselig dukkede 3-4 mails op med materiale, de gerne ville have – ofte klokken lort om aftenen. Vores mål var klart: De skulle have svar med det...
Dinero er solgt: Mødet jeg aldrig glemmer (del 3 ud af 4)
Dineros nye strategi virkede over al forventning – faktisk overperformede vi hver eneste måned vores budget (vi trendede et overskud på 7 mio. kr. i nov.). Vores dygtige dealmaker, Thomas Tofte, mente stadig, at Visma var et godt bud på en køber, hvorfor han løbende orienterede Visma om kundetilgang, overskud og de nye funktioner, vi...
Dinero er solgt: Den nye strategi (del 2 ud af 4)
Efter ”nederlaget” var der som sagt en stor skuffelse blandt ejerne af Dinero – som resulterede i en masse tanker blandt os alle. Var vores tanker om prisen urealistisk høj? Ville vi nogensinde få solgt virksomheden til det, vi ønskede? Hvad skal vi gøre nu? Dette var bare nogle af alle de spørgsmål, vi stillede...
Dinero er solgt: Sådan foregik det (del 1 ud af 4)
Da rigtig mange har spurgt mig, hvordan hele salget af Dinero foregik, har jeg valgt at lave 4 blogindlæg til dig – et hver uge! Jeg ønsker at fortælle alt det sjove/negative samt alle de uventede ting, som opstår under sådan en salgsproces. Så interesserer du dig for iværksætteri, vil jeg fortælle dig om hele...
Sådan brugte jeg Linkedin til at skabe synlighed!
Jeg har tit gået og tænkt over, hvordan jeg kunne skabe lidt synlighed til min bog gennem Linkedin. Det lykkedes i denne uge, hvor jeg indtil videre har sendt over 380 light-versioner af min...
Sådan solgte jeg 52% flere bøger – på 2 dage!
Ved et tilfælde endte jeg med at sælge 26 bøger på 2 dage. Det svarer til 52% af alle de bøger, jeg har solgt til dags dato! Og det hele startede med en blærerøvshistorie på...
Undgå denne fejl som iværksætter
Mange glemmer at få hurtig feedback fra kunderne! Undgå denne kæmpe fejl, da det kan spare dig for mange ærgrelser! Samme idé men forskellige tanker En ting, jeg har lært gennem min tid, er, at alle har hver sin forestilling om, hvad en idé skal forme sig til. Du og din partner har aldrig det...
Iværksætterbøger
Sommerferie giver mulighed for at få ny inspiration! Brug tiden fornuftigt og læs disse iværksætterbøger – hvis du vil blive...
Find et problem
Du skal starte med at finde et problem, når du gerne vil starte en virksomhed! Problemet er bare, at de fleste tænker i løsninger i stedet for problemer. Gør du også...
Kig på fortiden for at finde fremtiden!
Der er mange iværksættere, der forsøger at gætte, hvordan vores verden ser ud om X-antal år. Kan du se ind i fremtiden, kan der nemlig tjenes rigtig mange penge. Gør ikke denne fejl – kig i stedet for på fortiden hvis du vil se...
Taxabranchen der kørte galt!
Det er på tide, at nogen fortæller taxabranchen, hvad de skal gøre anderledes, hvis de ikke vil ende med at slå sig selv ihjel. I mit sidste blogindlæg følte en taxachauffør sig lettere trådt over tæerne fordi, at jeg mente, at taxabranchen havde lagt sig til at dø – i stedet for at rette op. I...
Tier de store virksomheder disruption ihjel?
Det sidste stykke tid har disruption været et interessant emne i mit hoved. Min personlige holdning er, at de brancher, der bliver ramt hårdest af disruption, selv er ude om det. Jeg tror, at medarbejderne og cheferne tier problemet om disruption...
Derfor får den nye danske smartphone ikke succes (ID2ME)
De mest eksklusive togstationer i København er klistret op med reklamer for den nye danske smartphone, som jeg, indtil forleden, aldrig havde hørt om. Det undrede mig, da den oveni købet er dansk! Læs her hvorfor jeg ikke tror, at den bliver en...
Hvordan solgte vi til en af de store kæder som Silvan?
Det er ingen hemmelighed, at det er svært for dig som iværksættere at sælge til de store kæder. Det er umuligt at finde den rigtige person at snakke med, og du har virkelig brug for at kende “gamet”. Vi ramte hovedet mod muren mange gange men fandt til sidst en vej igennem. Her er de...
De store forstår ikke de nye markedsføringsregler!
Markedsføring handler ikke længere om dyre TV-reklamer og avisannoncer. Det handler om alt andet. De største virksomheder i Danmark har ikke fulgt med, hvilket betyder, at nye og unge virksomheder kan slå hårdt mod de store – ved at følge de nye markedsføringsregler. Forleden cyklede jeg gennem København, hvor en 3×34 bil var ved at...